Ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός Νέου Καταναλωτή δημιουργήθηκε το 1993 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των νέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα θέματα της κατανάλωσης. Στον Διαγωνισμό έλαβαν μέρος ομάδες που αποτελούνταν από νέους, ηλικίας 12 με 16 ετών και από έναν ενήλικα συντονιστή.
Κατά την τριετία 2000-03 συντονιστής του Διαγωνισμού ήταν η Ευρωπαϊκή Έκφραση. Ο διαγωνισμός είχε την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, του Υπουργείου Παιδείας, και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
Στον Διαγωνισμό 2000 οι νέοι κλήθηκαν να διαγωνιστούν πάνω στο θέμα «Ο καταναλωτής στον 21ο αιώνα», φτιάχνοντας μία αφίσα, ένα βίντεο, ένα CD-Rom, ή ακόμα και ιστοσελίδες.
Πρώτο πανευρωπαϊκό βραβείο στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Νέου Καταναλωτή κέρδισε για την Ελλάδα το 3ο ΤΕΕ Κοζάνης. Με συμμετοχή ένα γιγαντιαίο γκράφιτι και ένα βίντεο, κέρδισε και το πρώτο βραβείο, ένα ταξίδι έκπληξη στην Ευρώπη. Το δεύτερη θέση απέσπασε η Γερμανία με ένα βίντεο και την τρίτη η Φινλανδία με μία αφίσα.
Το 2001 ο διαγωνισμός είχε τίτλο «Καταβροχθίστε μας!» και θέμα την ισορροπημένη διατροφή, απευθυνόταν σε ομάδες νέων μέχρι 16 ετών και αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για δημιουργική έρευνα και συνεργασία, μέσα στο κλίμα της επικαιρότητας.
Το 2002 ο Διαγωνισμός είχε τίτλο «Ας μιλήσουμε για το Ευρώ! Γίνε ένας Ευρω-Ρεπόρτερ» και αφορούσε την εισαγωγή του ενιαίου νομίσματος στις χώρες της Ευρω - ζώνης. Προσέφερε στους νέους που συμμετείχαν τη δυνατότητα να κάνουν ένα δημιουργικό "ρεπορτάζ" σχετικά με την εισαγωγή του Ευρώ και να ενημερώσουν το ευρύ κοινό για το γεγονός αυτό.
Ο Διαγωνισμός στέφθηκε από μεγάλη επιτυχία, αφού μαθητικές ομάδες από όλη την Ελλάδα, έστειλαν συνολικά 125 ολοκληρωμένες εργασίες. Οι μαθητές που δραστηριοποιήθηκαν ξεπέρασαν συνολικά τους 1.300.
Ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός Νέου Καταναλωτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για δημιουργία καταναλωτικής συνείδησης στους νέους, διότι η υπεύθυνη στάση αποτελεί τη σημαντικότερη δύναμη των καταναλωτών.